Verzendkostenvrij naar Mei
Bespaar² nu €5,90!
FAQ.

alsa-nature FAQ − Vaak gestelde vragen


Hier vindt u behulpzame antwoorden op vaak gestelde vragen. Deze vragen worden op onderwerp gesorteerd in categorieën ingedeeld, zodat u de benodigde informatie sneller kunt vinden. Wij willen er zeker van zijn dat u alle informatie krijgt die u nodig heeft. Als u nog vragen of andere opmerkingen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Onze klantenservice helpt u graag verder.

Registratie
Hoe kan ik mij registreren?

De registratie kan tijdens het verloop van de bestelling ingevoerd worden. Ook kunt u zich bij "Mijn account" alleen registreren, wanneer u niet direct een bestelling wilt plaatsen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Wanneer u uw wachtwoord wilt wijzigen, kunt u dat onder "Mijn account" doen. Als u uw wachtwoord bent vergeten kunt u bij uw aanmelding op "wachtwoord vergeten" klikken. Daarna vult u uw emailadres en de aan u verstuurde veiligheidscode in. Nadat u op "verzenden" geklikt heeft ontvangt u een email waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Kan ik mijn klantaccount verwijderen?

Onder "Mijn account" kunt u onder "Mijn gegevens" de verwijdering van uw account aanvragen. Wij reserveren een termijn van 7 dagen om het account volledig te verwijderen.

Bestelling
Kan ik ook als gast bestellen?

Natuurlijk bent u bij uw bestelling niet verplicht om een account aan te maken. Nadat u op de button "Naar de kassa" geklikt heeft, kunt u hier als gast verder gaan.

Kan ik als zakelijke klant bestellen?

Wilt u bestellen met uw bedrijfsadres, dan is dit geen probleem. Wij hanteren geen standaard kortingen voor zakelijke bestellingen. Wilt u weten wat er wel mogelijk is, neem dan contact op met onze klantenservice.

Is er een minimale bestelwaarde?

Wij hanteren geen minimale bestelwaarde voor uw bestelling. Va. € 85,- wordt uw bestelling binnen Nederland zonder verzendkosten verstuurd. Voor ons verzendkostenvrij voedingsabonnement bedraagt de minimale bestelwaarde € 35,-.

Kan ik mijn bestelling online bekijken?

In "Mijn account" kunt u onder "Mijn bestellingen" uw bestelling en de bijbehorende status bekijken.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wilt u uw bestelling annuleren voordat u een verzendbevestiging heeft ontvangen? Neemt u dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Heeft u de bestelling reeds ontvangen, dan kunt u via het Herroepingsrecht binnen 28 dagen zonder opgave van redenen uw bestelling annuleren. Ook kunt u uw herroepingsrecht middels een duidelijke verklaring per post of email benutten. Betalingen, welke u voor deze bestelling reeds heeft gedaan, worden uiterlijk binnen 14 dagen, vanaf de dag van ontvangst van uw herroeping terugbetaald. Voor een door u veroorzaakt waardeverlies bent u zelf verantwoordelijk.

Betaling
Wat zijn de bankgegevens van alsa-nature?

Onze bankrekening is:

Rabobank Groningen
Rekeningnummer: 15.83.64.384
T.n.v. alsa-nature.nl

IBAN: NL38RABO 0158364384
BIC: RABONL2U

Wanneer ontvang ik de factuur?

U ontvangt de factuur van uw bestelling direct in uw pakket. Mocht u vragen hebben over de factuur dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Welke betalingsmogelijkheden zijn beschikbaar?

Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden aan:

  • iDEAL
  • Vooruitbetaling
  • PayPal
  • PayPal Express
  • Creditcard
Verzending
Hoeveel zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland, naar België en Luxemburg bedragen de verzendkosten slechts € 5,90. Vanaf een bestelwaarde van € 85,- leveren wij in Nederland verzendkostenvrij. Hier vindt u meer informatie over de verzending.

Hoe worden de bestellingen verstuurd?

De verzending van de producten gaat via pakketverzending. Waardebonnen worden via briefpost verstuurd.

Ontvang ik een verzendbevestiging per email?

Ja, u ontvangt een verzendbevestiging per email. Deze bevat informatie over wanneer het pakket ons verzendcentrum verlaten heeft en een trackingnummer waarmee u de zending kunt volgen.

Met welke pakketdienst levert alsa-nature?

Onze pakketten worden standaard met DHL GoGreen verstuurd. Op verzoek kunnen wij uw pakket met GLS Klima Protect versturen.

Hoe lang is de levertijd?

Binnen Nederland en naar België en Luxemburg is de levertijd 2-3 werkdagen. Heel grote of zware pakketten kunnen iets langer onderweg zijn.

Hoe kan ik een ander afleveradres doorgeven?

Tijdens het bestelproces kunt u bij de laatste stap "Overzicht" een ander afleveradres opgeven.

Waar kan ik mijn bestelling volgen?

Via "Mijn account" onder "Mijn bestellingen" vindt u alle informatie over uw bestelling. Bovendien vindt u in de verzendbevestiging, welke u per email van ons ontvangt, een trackingnummer met link waarmee u uw pakket kunt volgen.

Levering
Mijn pakket had al bezorgd moeten zijn. Waarom is mijn pakket er nog niet?

Het spijt ons dat uw pakket vertraagd is. In de regel zou het binnen 2-3 werkdagen bij u bezorgd moeten worden. Is dit niet het geval dan kunt u de status van uw zending met het trackingnummer bij de betreffende pakketdienst controleren. Indien de status meerdere dagen niet wordt gewijzigd, meld u zich dan bij onze klantenservice.

Mijn bestelling kwam beschadigd aan, wat kan ik doen?

Onze pakketten worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid voor u ingepakt. Helaas kan het in een enkel geval eens voorkomen dat uw bestelling beschadigd bij u aankomt. U heeft in dit geval het recht het pakket te weigeren en daarmee een garantieclaim te ontvangen. Voor meer informatie kunt u zich altijd aan onze klantenservice. wenden.

Mijn bestelling kwam niet volledig aan, hoe kan dat?

Het spijt ons dat uw bestelling onvolledig was. Dit kan de volgende redenen hebben:

  • Artikelen waren op het moment van bestellen niet leverbaar en worden kostenloos nageleverd
  • Uw bestelling werd in meerdere pakketten verstuurd
  • Het pakket raakte beschadigd en uw artikel is verloren gegaan

Meld u zich bij onze klantenservice voor meer informatie over uw levering.

Wat kan ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?

Contacteer onze klantenservice, wanneer u een verkeerd artikel heeft ontvangen.

Wanneer heb ik recht op vervanging?

Wanneer een levering of een product vanwege een beschadiging of een gebrek aanleiding tot reclamatie geeft, wend u zich aan onze klantenservice.

Mijn bestelling is aan jullie terug gestuurd, wat moet ik doen?

Neem in dit geval altijd contact op met onze klantenservice, om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Retouren
Hoe kan ik een artikel retour sturen?

Wanneer een artikel niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u deze kostenloos aan ons terug sturen. Vult u daartoe het meegestuurde retourformulier (Rücksendeschein) in en voeg deze bij in het pakket. Vervolgens kunt u hier in onze onlineshop een retourlabel aanmaken, waarmee u het pakket bij een Postnl pakketpunt kunt afgeven.

Hoe lang is de retourtermijn?

U kunt een artikel binnen 28 dagen ruilen of retourneren. Meer informatie over het herroepingsrecht voor gebruikers vindt u hier.

Zijn er extra kosten bij een retourzending?

Wanneer u het door ons aangeboden retourlabel gebruikt zijn er geen extra kosten voor u.

Waar vind ik het retourlabel?

Het retourlabel kunt u in onze onlineshop onder Ruilen & retourneren aanmaken.

Wanneer ontvang ik het geld van mijn retourzending terug?

In de regel wordt uw geld voor de retourzending binnen drie werkdagen na verwerking van de retour in ons magazijn aan u terugbetaald via de in de webshop gebruikte betaalwijze.

Hoe lang duurt de retourverwerking?

Op de verzendperiode hebben wij uiteraard geen invloed maar uw retour wordt binnen drie werkdagen na ontvangst van het pakket in ons magazijn door ons verwerkt.

Kortingscodes
Hoe kan ik een kortingscode inwisselen?

Kortingscodes kunnen bij de laatste stap in het bestelproces "Overzicht" ingewisseld worden:


Kan ik meerdere kortingscodes inwisselen?

Onze kortingscodes kunnen eenmaal per klant, bestelling en huishouden ingewisseld worden en zijn niet combineerbaar met andere kortingscodes. Een uitzondering hierop zijn onze maandaanbiedingen. De exacte voorwaarden vindt u in de info bij iedere kortingscode en onderaan iedere pagina in onze webshop.

Waarom werkt mijn kortingscode niet?

Dat uw kortingscode niet functioneert kan meerdere oorzaken hebben:

  • Er geldt een minimale bestelwaarde waar nog niet aan is voldaan
  • De kortingscode kan verlopen zijn, er is altijd een geldigheidsduur van toepassing
  • Typefout
  • De kortingscode werd reeds ingewisseld

Let bij iedere kortingscode op de voorwaarden. Om typefouten te voorkomen raden wij aan om de kortingscode te kopiëren. Reeds ingewisselde waardebonnen met een restwaarde zijn in uw account opgeslagen en worden bij uw volgende bestelling automatisch verrekend. Wend u zich bij andere vragen over dit thema aan onze klantenservice

Services
Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Graag heten wij u en uw hond welkom in onze winkel direct bij ons magazijn in Riepe, noord-Duitsland. Alle artikelen uit de webshop kunt u ook bij ons in de winkel kopen, mits voorradig. Ons team adviseert u graag over onze producten.

Ik heb vragen over het hondenvoer en de ingrediënten hiervan. Hoe kan ik meer informatie krijgen?

Bij vragen over onze voeding kunt u zich aan onze voedingsdeskundige Insa wenden, want het welzijn van uw hond staat bij ons voorop. U kunt haar bereiken via email info@alsa-nature.nl.

Hoe vind ik de juiste voeding voor mijn hond?

Wij stellen naar aanleiding van de door u gegeven informatie over uw hond graag een persoonlijk proefpakket voor uw hond samen, want de juiste voeding is voor uw hond enorm belangrijk. U kunt uw proefpakket heel eenvoudig via ons online vragenformulier aanvragen.

Welke producten heb ik nodig wanneer er een puppy in huis komt?

In onze puppy categorie vind u de juiste voeding voor uw puppy. Kijk ook eens naar ons assortiment puppy-speelgoed. Of laat u zich door onze collega's van de klantenservice adviseren zodat u de juiste producten voor uw pup op tijd in huis heeft.

Mijn hond heeft allergieën. Kan alsa-nature mij helpen?

Wij bieden dieetvoeding en speciaalvoeding voor uw hond aan. Wanneer u voedingsadvies wilt of vragen heeft over de voeding voor uw hond kunt u terecht bij onze voedingsdeskundige, die zich persoonlijk voor uw hond inzet. Neem hier contact op met onze voedingsdeskundige. Voor medisch advies dient u een dierenarts te bezoeken.